Nový výzkum, kterého se zúčastnilo více než 28 tisíc žáků základních a středních škol z celé České republiky, vedený výzkumníky z Centra prevence rizikové virtuální komunikace (PRVoK) při Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, odhalil, jak české děti a mládež využívají generativní umělou inteligenci. Komplexní výsledky ukazují, že nástroje jako ChatGPT nebo Photomath používá více než polovina žáků. Nejčastěji AI pomáhá s domácími úkoly, vysvětlováním učiva a hledáním inspirace.
Ovšem výzkum upozorňuje i na rizika – od podvádění při testech až po generování deepfake obsahu. Jak integrovat AI do vzdělávání smysluplně a eticky? A jak připravit pedagogy na tuto technologii?
Všechny tyto informace naleznete ve výzkumné zprávě výzkumné zprávě
Pro více informací o samotném výzkumu navštivte článek na tomto odkazu.
informuje redakce OPK MV a Tereza Trčková