Na toto závažné téma sebeprezentace dětí na sociálních sítích i v kyberprostoru i na další závažná „online“ témata byla vydána výzkumná zpráva Univerzity Palackého v Olomouci a projektu O2 - Výzkumy | O2 Chytrá škola (o2chytraskola.cz).
Z výzkumné analýzy vyplývají vcelku alarmující skutečnosti nejen ohledně neuromarketingu a jeho působení na děti, což je oblast marketingu a reklamy zaměřené na zákazníka. Také jsou to možnosti ovlivňování zákazníků často prostřednictvím různých, někdy bohužel manipulativních technik, se kterými se děti často setkávají právě na internetu i na sociálních platformách.
Zpráva se také ale dotýká pocitů i postojů dětí a mladistvých na sociálních sítích. V analýze se například dočtete, jak často a z jakých důvodů si děti nejčastěji upravují na sociálních sítích vzhled, proč jsou s ním často nespokojeni i to, že se zde kvůli vzhledu často setkávají s ponižováním a někdy i šikanou.
Uvedená data i zjištění o to více tedy nás všechny upozorňují na potřebu vhodného udržitelného řešení sebeprezentace dětí na sociálních sítích a na parametry vývoje vhodného uživatelského prostředí nejen z technologického hlediska, ale také prioritně s ohledem na věk, vyspělost a psychosociální aspekty dětí i mladistvých.
Další zajímavosti k uvedenému tématu se můžete dozvědět v tomto článku: ZDE
informuje redakce OPK a Lucie Kosová